Verkoopfacturen maken in Myfinance?

Met de software van Myfinance kun je snel en foutloos verkoopfacturen maken. Tevens rekent de software automatisch de BTW voor je uit of je nu inclusief of exclusief BTW je bedragen invult. Je start door in het dashboard naar VERKOOP te gaan. Het is wel goed om onderstaande opties even goed door te lezen voordat je definitief verkoop facturen gaat maken die je naar je relaties verstuurd. Een verkoopfactuur kun je namelijk niet meer wijzigen na het definitief maken. Dit heeft te maken met de regelgeving van de fiscus. Wel kun je een creditfactuur aanmaken. Als je via Myfinance factureert dan zorgt de software ervoor dat alle verplichte gegevens op je factuur staan.

Heb je geen boekhouder of is jouw boekhouder lastig te bereiken? De Myfinance boekhouder is professioneel, bereikbaar én voordelig. Kom alles te weten over jouw persoonlijke online boekhouder van Myfinance.

Nadat je een verkoopfactuur hebt aangemaakt heb je een aantal mogelijke acties. Hoe je een factuur aanmaakt lees en zie je hier.

Kies voor de blauwe knop OPSLAAN => Het concept van de factuur wordt opgeslagen, je kunt nog wijzigingen aanbrengen én er is nog geen factuurnummer aangemaakt.

Kies voor de blauwe knop ACTIES:

  1. Factuur tonen: De factuur wordt onderin het venster weergegeven zodat je deze eenvoudig kunt controleren en indien gewenst nog kan aanpassen. Hier kun je dus controleren of de door jou ingevoerde gegevens juist op de factuur komen te staan zoals het BTW tarief. Ook zie je hoe de factuur die je naar je relatie stuurt eruit komt te zien voordat je deze definitief maakt.
  2. Factuur downloaden: De factuur wordt definitief gemaakt en in PDF formaat aangemaakt, je kunt geen wijzigingen meer aanbrengen. Na het downloaden kun je de factuur opslaan, uitprinten of versturen.
  3. Definitief maken & mailen: De factuur wordt definitief gemaakt en direct gemaild naar het e-mail adres van de relatie waarvoor de factuur bestemd is. LET OP: Indien er geen e-mail adres bij het opvoeren van de relatie is ingevuld, krijg je de melding: e-mail adres ontbreekt en is de factuur NIET verzonden. Oplossing: Vul alsnog het e-mail adres in en kies nogmaals voor Definitief maken & mailen.
  4. Definitief maken: De factuur wordt nu opgeslagen en is definitief.

Nadat een factuur definitief is krijg je twee nieuwe opties onder de knop ACTIES bij verkoopfacturen maken:

Mocht je toch een fout ontdekken of is een relatie het niet eens met de factuur dan kun je een creditfactuur aanmaken.

  1. Creditfactuur aanmaken: Selecteer de factuur waar een fout in zit of waar je relatie het net mee eens is. Klik via ACTIES op Creditfactuur aanmaken en je krijgt een CONCEPT. Wijzig indien nodig wat je wil aanpassen. Let dus op wat je wil wijzigen (crediteren) als je slechts een deel wenst te crediteren. Controleer of het bedrag wat je wil crediteren juist is en kies dan voor definitief maken. Ook een creditfactuur kun je eerst opslaan in concept. Twijfel je dus, wacht even met het definitief maken en vraag ons of je boekhouder of je het goed hebt gedaan.
  2. Kopie factuur aanmaken: Mocht je vaak hetzelfde verkopen dan kun je een kopie factuur aanmaken. Je wijzigt de relatie en/of de aantallen en je hebt binnen enkele seconden een nieuwe factuur klaar. Ook de kopie factuur start op CONCEPT en kun je opslaan voordat je deze definitief maakt.

Mocht je nog vragen hebben over verkoopfacturen maken in Myfinance, stuur dan een mail naar service@myfinance.nl onze ervaring is dat wij je dan het beste kunnen helpen. Uiteraard kun je ons ook bellen of wij bellen jou naar aanleiding van je vraag terug!

Maak je nergens meer zorgen over, voor slechts € 59,95 (all in) heb je een eigen boekhouder

Jouw boekhouding inclusief BTW-aangiften en aangifte inkomstenbelasting wordt verzorgd door een professionele boekhouder. Kom vandaag nog in contact met jouw boekhouder. online boekhouder service