Hoe letter ik meerdere facturen of mutaties in één keer af?

Het kan natuurlijk voorkomen dat een klant meerdere facturen in één keer betaald. Je hebt dan twee of meer facturen met maar één bankmutatie. In Myfinance kun je dit eenvoudig afletteren door de eerste factuur te selecteren zoals je dit normaal ook bij afletteren doet.

Voorjaarsactie: Start nu met 15 maanden gratis boekhouden Niet alleen starters, maar iedereen die start met Myfinance boekhoud nú 15 maanden gratis. Bekijk de: Voorjaarsactie.

Je zal zien dat alle openstaande Verkoop, Inkoop en Bankmutaties in beeld komen. Vink de bijbehorende regels aan (rechter zijde). Komt het bedrag op 0 uit, dan kun je rechts bovenin opslaan door op het Vinkje te klikken.

Indien je één factuur hebt die in twee keer is betaald, kun je dit op dezelfde manier doen. Zit er een (klein) verschil in, dan kun je kiezen voor Verschil afboeken.

In onderstaand voorbeeld zie je een verkoopfactuur van € 400,– De factuur is in 2x betaald, de eerste betaling is € 150 en de tweede € 250,– (afbeelding 1). Klik op de verkoopfactuur van € 400,– en vink beide betalingen aan. Je ziet dat het Vinkje oplicht waarmee je het afletteren bevestigd (afbeelding 2).

 

Werk je met een payment provider? Zo letter je deze facturen af.

Maak je nergens meer zorgen over, voor slechts € 59,95 (all in) heb je een eigen boekhouder

Jouw boekhouding inclusief BTW-aangiften en aangifte inkomstenbelasting wordt verzorgd door een professionele boekhouder. Kom vandaag nog in contact met jouw boekhouder. online boekhouder service