Als je gebruik maakt van de persoonlijke boekhouder dienst dan hoef je alleen je administratie van de voorgaande maand digitaal aan te leveren vanaf de 1e en voor de 10de dag van de volgende maand. In dit artikel lees je hoe je dit doet. Voorbeeld: Voor 10 februari 2022 februari lever je de administratie aan van januari 2022.
Stap 1: Via Verkoop => Nieuwe verkoop, verstuur je (gedurende de maand) alle verkoopfacturen vanuit Myfinance. Alleen de verkoopfacturen die op DEFINITIEF staan worden meegenomen in de Btw-aangifte.
Heb je een constructie zoals self-billing of ontvang je een omzetfactuur via Bol.com of via je tussenpersoon (komt veel voor in de zorg) dan kun je Via Verkoop => Uploads de ontvangen facturen of declaraties uploaden. Klik binnen de blauwe stippellijn en upload het bestand vanaf je computer.
Stap 2: Ga naar Inkoop => Uploads. Upload hier alle inkomende facturen en bonnetjes die je hebt ontvangen. Hier komen tevens automatisch de foto’s te staan die je (gedurende de maand) met de Myfinance app van je bonnetjes hebt gemaakt.
Zie artikel, werking van de Myfinance app: https://www.myfinance.nl/kennisbank/myfinance-app/
Stap 3: Upload je bankmutaties als je dat met je boekhouder hebt afgesproken en je geen bankkoppeling hebt. Lever je geen bankmutaties aan dan kun je deze stap overslaan.
Log in op je online bankomgeving en download de transacties van de afgelopen maand (Camt.053 of MT940). Kies voor de optie Maand, bijvoorbeeld bankmutaties januari of van 1 t/m 31 januari en dus niet bankmutaties van de afgelopen 4 weken. Zo mis je nooit een transactie en sluit het banksaldo altijd aan. Drop het bestandje binnen het blauwe kader of klik binnen het kader en selecteer het bestand bij je downloads. De mutaties worden nu ingeladen.
Tip: Als je niet weet hoe je de bankbestandjes van je bank download, google dan op je banknaam + mt940 of camt.053 downloaden.
Zie ook het artikel, bankmutaties uploaden: https://www.myfinance.nl/kennisbank/hoe-importeer-banktransacties/
Heb je stap 1 t/m 3 afgerond?
Stuur dan een email naar je vaste boekhouder dat je administratie voor de betreffende maand compleet is. Zijn er aandachtspunten of heb je vragen, zet deze dan direct in je mail. Je boekhouder verwerkt (boekt) alles en doet indien van toepassing je Btw-aangifte en beantwoord je vragen.
Video 1: Verkoopfacturen en inkoop/ kosten uploaden in PDF formaat
Video 2: Bankmutaties uploaden in Camt.053 of MT940 formaat
Onderstaand twee handige video’s hoe je verkoopfacturen in eigen huisstijl verstuurt vanuit Myfinance
Instructievideo Sjabloon verkoopfactuur aanpassen in eigen huisstijl:
Link naar kennisbank artikel huisstijl
Instructievideo verkoopfactuur aanmaken en versturen via Myfinance:
Link naar kennisbank artikel verkoopfacturen aanmaken
Heb je na het zien van de video’s en lezen van de artikelen nog vragen, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@myfinance.nl.
We helpen je graag verder!