Hoe letter ik facturen af bij een payment provider?

Steeds vaker betalen klanten via iDeal waarbij er een payment provider betrokken is. Veelal houden deze providers het bedrag wat ze in rekening brengen in op de uitbetaling. Hierdoor zal je merken dat je niet in één keer kunt afletteren omdat het bedrag ongelijk is. Toch is er een hele simpele manier om dit in Myfiannce te doen.

Als eerste zoek je de factuur op behorend bij de betaling. Deze selecteer je en daarna selecteer je het bedrag. Echter zit er nu een klein verschil tussen, namelijk de kosten van de payment provider. Door het Vinkje bij Verschil Afboeken aan te vinken kun je nu de factuur direct afletteren. Ook kun je uiteraard meerdere facturen aanvinken als de uitbetaling voor meerdere bedragen tegelijk is. Klik hier voor meer uitleg als je meerdere facturen of mutaties tegelijk wil afletteren.

Aan het eind van de periode (maand) ontvang je veelal de factuur van de kosten welke de service provider heeft ingehouden. Deze boek je eerst in bij Inkoop. Om nu alle betalingsverschillen weer tegen te boeken doe je het volgende: Selecteer de laatste factuur uit de periode waarop de kosten van de service provider betrekking hebben. Selecteer ook de inkoopfactuur & de bijbehorende uitbetaling. Nu zal je zien dat je een bedrag over houd. Kies nu wederom voor Verschil Afboeken.

Door eerst negatief af te boeken en daarna positief is het verschil per saldo 0. En heb je tevens je kosten juist ingeboekt.

In onderstaand voorbeeld zie je dat er een Verkoop is geweest van € 121,00. Vervolgens is er een bedrag op de bank gestort van € 120,00 en zijn de kosten € 1,00. Je kunt in dit geval de Inkoop & de Bank aanvinken zodat de kosten direct verwerkt zijn.

Mocht je er niet uitkomen, stuur dan even een mail naar info@myfinance met je vraag en wij helpen je graag verder!

 

Zoekwoorden: Pay.nl Sisow Mollie Icepay Multisafepay Buckaroo